• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Konkretnie o samochodach

Zwykły blog, zwykłego człowieka, który lubi konkretne i precyzyjne informacje o samochodach i innych tematach około motoryzacyjnych

Strony

  • Strona główna
  • Inne
  • Przemyślenia
  • samochody
  • Księga gości

Kategorie postów

  • opinie (1)
  • samochody (3)

Kategoria

Samochody


Moje auto z gorszej strony

Hej!
Dzisiaj o wadach mojej Kii...
Pierwszą i najważniejszą wadą tego auta jest klasyczna wada azjatyckich aut - rdza. Gniją głównie błotniki, nadkola, progi, doły drzwi no i niestety rdza się również tarcz kotwicznych, a z czasem nawet podłużnic...
 
Kolejna wada to niezbyt ergonomiczne wnętrze... np. przednie przeciwmgielne włącza się w manetce kierunkowskazów, ale tylne już mają włącznik nad lewym kolanem. Przyzwyczajenia wymaga również otwieranie wlewy paliwa dźwigienką przy lewym progu.
 
Teraz wada dość dyskusyjna... zależy jak kto jeździ, ale jak na 2 litry i 140 koni to auto pali dużo, nie posiada wskaźnika spalania, ale z moich obliczeń wychodzi, że średnie spalanie to ok 8L/100km. Ale myślę, że przy bardziej oszczędnej jeździe dałoby się zejść do 6,5-7L.
 
Następna wada jest mocno związana z poprzednią, a w zasadzie to chyba jest jej powodem. Jest to skrzynia biegów. Jest to 5-cio biegowy manual i tu właśnie pojawia się problem... przy 120km/h obrotomierz pokazuje trochę ponad 3000obr/min, przy 140km/h jest to już prawie 4000obr/min. Moim zdaniem przydałby się 6 bieg lub dłuższa 4 i 5.
 
I kolejna związana z tym wada - hałas. Przy takich prędkościach po prostu w środku jest głośno i to nie z winy wiatru tylko bardzo wyraźnie słychać silnik. Na postoju silnika za to prawie nie słychać.
 
I ostatnia wada - moim zdaniem wada fabryczna i to nie tylko tego modelu. Przy dłuższej jeździe z prędkością 130km/h i wyższej po jakimś czasie wyskakuje błąd ABS i TCS (mimo wyskakującego błędu systemy działają), a niedługo później zaczyna wariować obrotomierz (pokazuje dane z kosmosu, zacina się itd.). Wszystkie te problemy znikają po powtórnym uruchomieniu silnika i przejechaniu dystansu kilku metrów.
 
Na dziś to tyle
Jeśli macie pytania top chętnie odpowiem
Pozdrawiam
30 kwietnia 2021   Dodaj komentarz
samochody  

Zalety mojego autka

Hej!                           

Dzisiaj kilka słów o zaletach mojej Kii Cerato z 2005r. Oczywiście musicie pamiętać, że jest to ponad 15 letni samochód oraz, że jest to segment C, więc niektóre z zastosowanych rozwiązań dzisiaj są standardem wink

Pierwszą i najważniejszą zaletą jest propstota konstruckji silnika (i całego układu napędowego) i związana z tym jego trwałość - auto ma prawie 300tys. km przebiegu co mówi samo za siebie. Silnik wolnossący, na pośrednim wtrysku, bez dwumasy i innych cudów,a przy tym ma bardzo rozsądne osiągi. 140 koni spokojnie daje sobie radę z tym samopchodem (masa trochę ponad 1300kg). Jedna uwaga jest taka, że niestety trwałość nadwozia trochę ustępuje układowi napędowemu - typowa przypadłość azjatyckich samochodów tego modelu nie ominęła, więc rdza niestety chrupie.

Kolejna ważna zaleta to cena części zamiennych. Dla przykładu: przedni reflektor - ok. 160zł, reperatyrki tylnych błotników - 140zł (lewa+prawa), zestaw rozrządu - ok 200zł. Ceny podane bez kosztów przesyłki, ale należy je dodać gdyż niestety nie jest to model bardzo popularny, więc części nie leżą na półce w każdym sklepie.

Następna zaleta to komfort i ilość miejsca. Zawieszenie na tyle miękkie by wybierać nierówności na polskich wiejskich i międzywiejskich drogach, ale z drugiej strony na tyle twarde, że poznala na pewne prowadzenie nawet na szybszych zakrętach. Jeśli chodzi o ilość miejsca to ja byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Mam 175cm wzrrostu i siadając sam za sobą mogę założyć sobie noge na nogę, zapasu nad głową też jest całkiem dużo. Przednie fotele mają bogatą (choć manualną) regulację i dobre trzymanie boczne. Na szerokość na tylną kanapę wchgodzą 3 foteliki (poddupniki) chociaż drobnych kombinacji wymaga zapięcie pasów. Bagażnik to kolejne pozytywne zaskoczenie, choć tu drobna uwaga - brak haczyka na siatki, gniazdka ładowania czy siatek po bokach. Jednak jego wielkość może zaskakiwać. Na codzień wożę w nim sprzęt treningowy (poszukam zdjęcia), oraz płyn do spryskiwacza, olej itd. Udało mi się do niego spakować bagaże 4 dorosłych osób na 5-dniową wycieczkę.

Warto wspomnieć również o bezpieczeństwie. W standardzie jest 8 poduszek (TAK - 8), ABS czy 3-punktowy pas bezpieczeństwa na środkowym tylnym fotelu (nieużywany chowa się w podsufitce). W opcji jest bardzo dobrze działający system TCS (kontrola trakcji), którą w razie potrzeby można wyłączyć.

Dodam jeszcze, że w opcji, której nie mam można mieć skórę i podgrzewane fotele.

Jeśli macie jakieś pytania to chętnie odpowiem

Pozdrawiam

30 kwietnia 2021   Dodaj komentarz
samochody  

Mój samochód

Hej!

Dzisiaj krótko i konkretnie o tym czym jeżdżę... Jest to cudo koreańskiej myśli technologicznej z 2005 roku... Kia Cerato, 2,0 benzyna, 140 koni, manual (5 biegów) hatchback, srebrny (podobno z jakimś perłowym dodatkiem, ale po tylu latach...). Więcej o jego wadach i zaletach opowiem kiedyś szczegółowo, ale jeśli macie jakieś pytania to chętnie odpowiem. Przejechałem tym autem prawie 100tys. km i jestem zadowolony, a co do trwałości... przebieg całkowity to prawie 300tys. co już wiele mówi na temat awaryjności i trwałości auta ;)
Na razie to tyle

Pozdrawiam

30 kwietnia 2021   Dodaj komentarz
samochody  
Powenix | Blogi